Creativitate si pasiune

Si pentru ca tot traim intr-o lume plina de creativitate, in care, in ultima vreme auzim tot mai des cuvintele pasiune si succes, m-am gandit sa scriu cateva randuri despre acest subiect sau cel putin cum vad eu toata treaba asta, dupa o lunga pauza in care nu am mai postat nimic.

In urma cu cateva zile terminasem de citit cartea cu coperti viu colorate, a scriitoarei Elizabeth Gilbert  Big Magic: Creative Living Beyond Fear si mi se parea foarte interesanta perspectiva ei asupra creativitatii si creatiei si cum ca niciodata nu m-am gandit sa asimilez inspiratia cu ceva viu. Poate ca multi dintre voi o stiti si cel mai probabil i-a-ti si citit bestsellerul Eat Pray Love si cunoasteti stilul ei energic, clar si totodata amuzant, care l-am gasit si de data asta in paginile acestei carti cu adevarat magice.

Inspiratia, atat de necesara creatiei este de fapt un spirit, o creatura magica si invizibila ce rataceste prin univers in cautare de cei disponibili si dispusi a-i inteleaga ideiile si sa creeze.

846e7475c4f7806f2ca68d6d88821237Poate ca multi dintre noi am trecut sau trecem prin acea criza existentiala in care vrem sa stim care este talentul nostru sau daca avem unul sau in ce directie ar trebui sa mearga viata noastra si  stam asa zile intregi, poate chiar saptamani si analizam, disecam fiecare gand, facem teste de personalitate, liste cu ce ne place si ce nu ne place, citim tot felul de articole despre autocunoastere si dezvoltare, doar ca prin ceva miracol sa decoperim totul si toata viata noastra sa capete sens.

Unii dintre noi sunt fericitii posesori ai unor talente innascute si deja descoperite si altii mai putin norocosi, desi norocul este o chestie relativa, depinde de perspectiva din care privesti, ducem lupte lungi si dure cu noi insine sa descoperim vreunul. Atunci cand ajungi prin ceva circumstante, intr-un impas in viata ta sau pur si simplu iti pierzi directia toata lumea vine si iti da sfaturi: pleaca departe sau ramai, gandeste pozitiv, gaseste-ti pasiunea, fa ceea ce-ti place, succesul vine din a face totul cu pasiune si tot astfel de incurajari care de cele mai multe ori te fac sa te simti si mai rau decat inainte. Pentru cei care stiu deja ce vor sa fac cu viata lor, au un plan stabilit si bine pus la punct pentru urmatorii 10 ani le este foarte usor sa ofere sfaturi celor prinsi intr-un curcubeu de haos cum zice Cezanne vietii in care traim si sunt perfect de acord cu scriitoarea care spune ca atunci cand cineva iti spune sa-ti urmezi pasiunea si tu nu ai una clara sau nu ai descoperit-o inca, sa-i arati degetul mijlociu. Nu sunteti si voi de acord? E ca atunci cand cineva iti zice ca daca vrei sa slabesti trebuie doar sa fi mai suplu.

Sunt sigura ca fiecare dintre noi avem ceva ce doar noi putem sa-l facem cel mai bine, doar ca am devenit atat de prinsi in activitatile zilnice si de cele mai multe ori impuse de societatea in care traim ca uitam sa respiram, sa ne detasam si sa luam legatura cu noi, cu eul nostru interior. Eu sunt de parere ca pasiunea o gasesti experimentand. Sa te lasi condus de curiozitate. Atunci cand nu sti ce ti-ar place sau ce te-ar face fericit incearca orice, fara sa-ti pese de nimeni si nimic pentru ca intr-un final tot gasesti ceea ce cauti. Ceea ce cred eu ca este important este sa fim constienti si sa facem diferenta intre placere si fericire, doua elemente destul de diferite. Cand ajungi sa intelegi in ce consta fericirea ta vine si o responsabilitate si o oarecare dedicare scopului tau si cred ca asta cautam noi toti, fiecare in felul lui, dar in definitiv acelasi lucru. Daca am gasi ceea ce cautam foarte repede si am accepta totul fara nici un pic de efort, fara vreo lupta de orice fel, atunci jocul s-ar termina prea repede. Toata treaba asta eu o vad ca un ou de ciocolata Kinder, vezi ambalajul, stii ca inauntru te asteapta mereu ceva frumos, ceva ce te-ar face fericit si pentru el sti ca merita sa lupti, copiii inteleg mai bine decat noi treaba asta. Asta cred ca inseamna pasiunea, sa fi rupt de oboseala sau dezamagit azi dar increzator maine pentru ca tu, eul tau si toate terminatiile nervoase din corpul tau stiti pentru ce luptati. Ideiile noastre se schimba in timp, oamenii si locurile sunt altele si altele, ne maturizam sau nu prea, ceva tot se schimba, noi suntem alti noi in fiecare zi, fiecare moment, fiecare acum. Azi ne place sa facem ceva peste doua zile nici nu vrem sa mai auzim de asa ceva dar ce ne face fericiti orice am schimba va fi mereu acelasi. Trecutul a fost candva prezent nu mai avem altceva de facut decat sa-l acceptam si sa nu ne invinuim de nimic iar viitorul nu-l stim si nu-l vom sti, putem sa presupunem si atat, asta e partea cea mai interesanta, nu credeti ? poate si cea mai amuzanta iar ceea ce ne ramane e prezentul, aici si acum, pentru care zic eu, merita sa luptam.

Saptamana trecuta, am fost in Brasov, la un curs de fotografie si asta pentru ca mi-am urmat curiozitatea si pentru ca tot vorbeam de locuri si oameni, printre oamenii frumosi si dragi pe care i-am cunoscut acolo, cineva zicea ceva foarte interesant despre cum sa obtii ceea ce ti doresti, teorie pe care a si pus-o in practica. Daca iti doresti foarte mult ceva si te gandesti si vizualizezi constant acel ceva, universul lucreaza in asa fel incat sa-l ai, doar ca atunci cand il primesti nu mai ai timpul necesar. Ceea ce ne dorim nu e intodeauna ceea ce avem nevoie. Nu-i asa ca zicea bine?

Asa ca sfatul, nici nu cred ca as putea sa-l numesc asa, nu vreau sa mi se arate si mie degetul mjlociu, este urmatorul, luptati oricat de mult timp si cu oricine inclusiv cu voi insiva ca sa descoperiti ce este ceea ce va face cu adevarat fericiti, gasiti echilibrul intre spirit si trup si incepeti jocul, asta este zic eu ca inseamna sa-ti gasesti pasiunea si restul se vor adauga pe deasupra.

Universul nu-si ia concediu sa stiti !

Leave a Reply

